Veľký parížsky expres:

Bezpečné upevnenie pre budúci model metra

Streckenabschnitt des neuen Tunnels für die künftige Linie 16 der Pariser Métro.

Prvotriedny infraštruktúrny projekt

200 kilometrov železničnej siete, 68 nových staníc metra a štyri ďalšie linky metra - "Le Grand Paris Express" je jedným z najväčších infraštruktúrnych projektov, ktoré sa v súčasnosti realizujú v Európe.

Do roku 2030 sa má dokončiť rozsiahle rozšírenie siete verejnej dopravy v okolí francúzskeho hlavného mesta, čím sa možnosti rozvoja metropolitného regiónu dostanú na novú úroveň. Na realizácii od roku 2016 pracuje množstvo stavebných spoločností.

Jednou z nich je celosvetovo pôsobiaca spoločnosť Eiffage. Francúzska stavebná skupina je okrem iného zodpovedná za stavebný úsek novej linky 16 a spolieha sa najmä na know-how a výrobky spoločnosti fischer.
fischer ako univerzálny nástroj na všestranné využitie
Veľký parížsky expres

Profil Le Grand Paris Express

Cieľ projektu:
Rozširovanie siete parížskeho metra
Plánovaný čas výstavby:
2016 až pravdepodobne 2030
Vlastník stavby:
Société du Grand Paris (SGP) a Île-de-France Mobilités (IdFM)
Odhadované náklady:
Približne 35 miliárd eur
Rozsah:
200 kilometrov nových železničných tratí, z toho 90 % pod zemou, 68 nových staníc, 6 liniek metra bez vodičov.

Le Grand Paris Express: oveľa viac ako dopravná sieť

"Le Grand Paris Express" sa má stať základom rozvoja celého regiónu hlavného mesta, slúžiť obciam, hospodárskym subjektom, ako aj miestnemu obyvateľstvu a ponúkať nebývalý inovačný potenciál:

Štyri nové linky metra obiehajú hlavné mesto a zabezpečujú spojenie s tromi parížskymi letiskami, obchodnými štvrťami a výskumnými inštitúciami. Takto spájajú približne 165 000 podnikov so systémom verejnej dopravy a každý deň prepravia viac ako dva milióny cestujúcich do práce. Podľa plánovacieho úradu "Le Grand Paris Express" vytvorí nové modely mobility, uľahčí dopravu medzi predmestiami a lepšie prepojí regióny v okolí Paríža s hlavným mestom.

S cieľom vytvoriť priestory, ktoré už nebudú určené len pre tranzitnú dopravu, bola funkcia staníc od základu prehodnotená. V budúcnosti už stanice metra umiestnené v centre nebudú slúžiť len dochádzajúcim na nastupovanie a vystupovanie z vlaku, ale aj obyvateľom na nakupovanie, bývanie a prácu.

Bau des neuen Bahnhofs „Gare du Bourget“
Výstavba novej stanice "Gare du Bourget"

Profil stavebnej časti Diel 1, linka16

Zhotoviteľ/vedenie:
Spoločnosť Eiffage Génie Civil
Objem zákazky:
Necelé 2 miliardy eur
Partneri projektu:
Razel Bec, Eiffage Rail, TSO a TSO Caténaires
Rozsah pôsobnosti:
Takmer 20 kilometrov tunelovania, použitie 6 tunelovacích strojov, výstavba 5 podzemných staníc, inžinierske práce pre viac ako 20 ďalších pomocných stavieb

fischer ako univerzálny pomocník vo všetkých oblastiach

Okrem výstavby tunela pre linku 16 je francúzska stavebná spoločnosť Eiffage poverená výstavbou 26 súvisiacich stavieb a piatich staníc.

Za jeden z budúcich uzlov "Le Grand Paris Express" sa považuje kruhová budova stanice "Gare du Bourget".
S priemerom približne 64 metrov a hĺbkou približne 30 metrov sa nachádza uprostred trojuholníka, ktorý ohraničujú dve železničné trate a štátna cesta.

Tieto všeobecné podmienky kladú enormne vysoké nároky na plánovanie a realizáciu, ale aj na použité zariadenia. Aj preto sa spoločnosť Eiffage v oblasti upevňovacích technológií spolieha na spoločnosť fischer.

Riešenie problémov tam, kde iní zlyhávajú

Injektážna malta fischer FIS EM Plus zabezpečuje predovšetkým bezpečný a rýchly postup na stavbách spoločnosti Eiffage. "FIS EM Plus je pre nás skutočným riešením problémov," hovorí Massir El Alama, projektový manažér spoločnosti Eiffage. 

"Ďalším plusom je aj to, že môžeme maltu ľahšie skladovať. Nepotrebujeme ďalšiu vyhrievanú miestnosť alebo kontajner. Jediná vec je, že epoxidová malta nesmie zamrznúť."

Spoločnosť fischer je kompetentným a spoľahlivým partnerom aj pre chodníky a kostru koľajových dosiek v tuneli. Pretože s FBS II 14 a FBS II 8 dokáže technické oddelenie spoločnosti fischer vyriešiť všetky prípady zaťaženia len s dvoma výrobkami, čím sa znižuje počet výrobkov, ktoré sa majú použiť pre spoločnosť Eiffage.

Riešenie všetkých stavov zaťaženia len s dvoma produktmi
Tým sa pre nás výrazne znížilo riziko chýb v aplikácii na stavenisku.
Giacomo Pini, vedúci výstavby tunela

100 rokov životného cyklu - pre fischer žiadny problém

Kvalita bola vždy najvyššou prioritou spoločnosti fischer a odráža sa v mimoriadnej životnosti každého výrobku fischer.

V oblasti stavebníctva sa v normách ETA pre štandardné konštrukcie predpokladá očakávaná životnosť 50 rokov, preto všetky metódy navrhovania vo všeobecnosti vychádzajú z týchto 50 rokov.

Pre projekt "Le Grand Paris Express" však platia ešte vyššie požiadavky. Pre dôležité a veľké infraštruktúrne projekty, ako sú tunely metra, viadukty, jadrové elektrárne atď. je totiž predpísaná garantovaná životnosť 100 rokov. Návrh všetkých konštrukcií musí vychádzať z tejto špecifikácie. Všetky konštrukcie musia byť prispôsobené tejto špecifikácii. A použité výrobky musia tiež spĺňať predpokladanú životnosť 100 rokov.

V prípade chemického upevnenia pomocou injektážnej malty FIS EM Plus, spoločnosť fischer požiadala o európske technické posúdenie (ETA) špeciálne na tento účel, aby mohla poskytnúť dôkaz o výkonnosti výrobku požadovaný pre Európu.

Konštruktívna spolupráca

Ako silný partner veľkých projektov, ako je napríklad "Le Grand Paris Express", si fischer uvedomuje svoju zodpovednosť voči klientom a zákazníkom.

Kvalita výrobkov, konkurencieschopné ceny a vysoká dostupnosť výrobkov hrajú ústrednú úlohu, ale v žiadnom prípade nie sú všetkým, čo sa počíta pre úspešnú spoluprácu.

Pravidelná prítomnosť na staveniskách a rýchla a presná reakcia technického oddelenia spoločnosti fischer umožňujú vyvinúť riešenia na mieru, ktoré optimálne zohľadňujú individuálne požiadavky a okolnosti projektu.

cd-blue-54ff7c8c74-l2bc7