Referencie

Koleso síce nebolo znovu objavené v Dubaji, ale toto je oveľa väčšie a vyššie ako akékoľvek iné. Vyhliadkové koleso Ain Dubai, je novým pozoruhodným orientačným bodom na Blízkom východe a zároveň aj vytvorilo nový svetový rekord. Na ostrove Bluewaters poskytujú vyhliadkovému kolesu stabilitu fischer upevňovacie a kotviace prvky a systémové riešenia.

Po bagrovaní niekoľkých tisíc ton piesku a výstavbe niekoľkých nových apartmánov a hotelov bol umelý ostrov Bluewaters v Spojených arabských emirátoch pripravený na projekt epických rozmerov. Ain Dubai privítal svojich prvých návštevníkov v októbri 2021.

Až 1 750 návštevníkov si môže naraz vychutnať úchvatný výhľad ponad pobrežie do dubajského prístavu. Nová pamiatka Blízkeho východu, je lákadlom pre návštevníkov a miestom "nutnej návštevy" pre neopakovateľné výhľady nielen na západy slnka. Akonáhle sú návštevníci v najvyššom bode, dosiahnu výšku viac ako 250 metrov. Aby sme si to vedeli predstaviť, turistická atrakcia London Eye je vysoká len 135 metrov. Počas cesty v luxusných klimatizovaných kabínach môžete obdivovať pamiatky ako Burj Al Arab, Burj Khalifa a Palm Jumeirah a jeden kompletný okruh trvá približne 38 minút.

Na juhozápade Bavorska vo výške až 80 m, Štátny stavebný úrad Weilheim dokončil čiastočnú rekonštrukciu mosta Echelsbacher, ktorý prechádza ponad divokú rieku Ammer. Známy oblúk Melan-Spangenberg bol zachovaný ako nosný rám na vytvorenie nového oblúkového mosta, zatiaľ čo zvyšok konštrukcie bol zbúraný. Na bezpečné ukotvenie 2,50 m vysokých oceľových zábradlí v špeciálnej betónovej konštrukcii bol použitý systém kotvenia fischer Highbond - injektážna malta FIS HB spolu s približne 2 500 kusmi špeciálnych svorníkov FHB II AL M16x160 R vyrobených z nehrdzavejúcej ocele.

Echelsbacherov most má rozpätie 140m a už viac ako 90 rokov sa rozprestiera v hlbokej rokline Ammer vo výške až 80 m nad údolím. Most má celkovú dĺžku 182 m a spája obce Bad Bayersoien a Rottenbuch na juhozápade Horného Bavorska. Spolková cesta B 23 vedie aj cez Most Echelsbacher. Casta I. triedy vedie zase z Peitingu k nemecko-rakúskej hranici pri Griesene. Projekt, známy ako "stavebný projekt B23, čiastočná obnova Echelsbacherovho mosta", bol realizovaný v rokoch 2017 až 2021 s cieľom zosilniť konštrukciu a zachovať ju do budúcnosti.

Podľa oficiálny údajov majiteľa a prevádzkovateľa metra spoločnosti Metroselskabet I/S v súčasnej dobe, ročne využíva sieť metra v Kodani takmer 65 miliónov cestujúcich. Medzičasom, tak ako v každom veľkomeste, dochádza k vysokému prílevu nových obyvateľov do dánskeho hlavného mesta. Výstavba „Cityrigenu“ začala v roku 2011 a má sa ukončiť do konca roka 2019.

Systém podzemného metro-vlaku prepojí dánsky parlament, mestskú radnicu, dôležité národné pamiatky, centrálnu vlakovú stanicu a ďalšie dôležité oblasti mesta. Samozrejme sa napojí na existujúce trate M1 a M2, ako aj vlak S-vlak a regionálny vlak. „Cityringen“ bude obsluhovať 17 nových zastávok metra na linke M3.

Stavbu realizuje spoločnosť Copenhagen Metro Team. Vŕtanie tunelového systému s dvomi rúrami už bolo dokončené. Dva tunely s priemerom 5,78 m a dĺžkou 15,5 km boli vyvŕtané cez Kodanský pieskovec v hĺbke 25 m pod povrchom cez výkop EPB-TBM. S viac ako 300 subdodávateľmi je „Cityringen“ jedným z najväčších európskych stavebných projektov v oblasti metra. Do projektu je zapojená aj skupina spoločností fischer, ktorá dodáva množstvo riešení pre dočasné aj trvalé upevnenie a inštalácie a zároveň poskytuje ďalšiu podporu počas stavby.
Nová rekordná stavba v Číne: V októbri 2018, po deviatich rokoch výstavby, Stredné kráľovstvo „Zhong Guo“ otvorilo najdlhší most cez more a doteraz najväčší projekt vodnej infraštruktúry. Na asi 55 kilometroch  pretína konštrukcia storočia deltu Perlovej rieky a spája osobitné administratívne regióny Hongkong a Macao s provinciou Guangdong (mesto Zhuhai) na pevnine. Chemické a mechanické upevňovacie systémy od spoločnosti fischer zabezpečujú niekoľko budov na umelom ostrove Zhuhai Port.

Čína optimalizuje mobilitu premosťovaním vodný plôch. Infraštruktúra a preprava tovaru medzi tromi najväčšími mestami na delte Perlovej rieky sa vďaka tomuto projektu zvýšila. Most sa tiahne z bývalej britskej kolónie Hongkong na východe, ďalej na západ k pevninskej Guangdongu a priľahlej, predtým portugalskej kolónie Macao. 35 km mostného telesa vedie ponad vodu. Zvyšok trasy je rozdelený na tunel dlhý 6,7 km, ktorý je hlboký až 48 metrov pod morským dnom a časti, ktoré vedú cez umelé ostrovy a pevninu. Hlavný most dlhý 22,9 km a tunel v západnej časti objektu merajú asi 29,6 km. Most má tri jazdné pruhy v každom smere. Delta Perlovej rieky je sčasti hlboká iba 20 metrov, a preto sa do veľkej miery mohli používať prefabrikované piliere. Plocha podmorského tunela a tri časti mosta s mostnými piliermi umožňujú plynulú lodnú dopravu. Železobetónová konštrukcia je navrhnutá tak, aby vydržala 120 rokov a vydržala zemetrasenie až do magnitúdy 8, rýchlosti vetra do 200 km/h a kolízie s loďami s hmotnosťou do 300 000 ton. Súčasťou projektu sú spolu štyri umelé ostrovy: prístav Hong Kong a prístav Zhuhai, ako aj ďalšie dva na východných a západných vchodoch a výjazdov z podmorského tunelu.
 
sc10-cd-1