Nová rekordná stavba v Číne: V októbri 2018, po deviatich rokoch výstavby, Stredné kráľovstvo „Zhong Guo“ otvorilo najdlhší most cez more a doteraz najväčší projekt vodnej infraštruktúry. Na asi 55 kilometroch pretína konštrukcia storočia deltu Perlovej rieky a spája osobitné administratívne regióny Hongkong a Macao s provinciou Guangdong (mesto Zhuhai) na pevnine. Chemické a mechanické upevňovacie systémy od spoločnosti fischer zabezpečujú niekoľko budov na umelom ostrove Zhuhai Port.
Čína optimalizuje mobilitu premosťovaním vodný plôch. Infraštruktúra a preprava tovaru medzi tromi najväčšími mestami na delte Perlovej rieky sa vďaka tomuto projektu zvýšila. Most sa tiahne z bývalej britskej kolónie Hongkong na východe, ďalej na západ k pevninskej Guangdongu a priľahlej, predtým portugalskej kolónie Macao. 35 km mostného telesa vedie ponad vodu. Zvyšok trasy je rozdelený na tunel dlhý 6,7 km, ktorý je hlboký až 48 metrov pod morským dnom a časti, ktoré vedú cez umelé ostrovy a pevninu. Hlavný most dlhý 22,9 km a tunel v západnej časti objektu merajú asi 29,6 km. Most má tri jazdné pruhy v každom smere. Delta Perlovej rieky je sčasti hlboká iba 20 metrov, a preto sa do veľkej miery mohli používať prefabrikované piliere. Plocha podmorského tunela a tri časti mosta s mostnými piliermi umožňujú plynulú lodnú dopravu. Železobetónová konštrukcia je navrhnutá tak, aby vydržala 120 rokov a vydržala zemetrasenie až do magnitúdy 8, rýchlosti vetra do 200 km/h a kolízie s loďami s hmotnosťou do 300 000 ton. Súčasťou projektu sú spolu štyri umelé ostrovy: prístav Hong Kong a prístav Zhuhai, ako aj ďalšie dva na východných a západných vchodoch a výjazdov z podmorského tunelu.
Spločnosť fischer sa zapojila do projektu hlavne v lokalite umelého ostrova Zhuhai Port. Boli tu použité okrem iného chemické upevňovacie systémy ako Superbond systém s reakčnou ampulou RSB a vysokopevná malta na báze epoxidovej živice FIS EM Plus 390 S so systémovými komponentmi. Bola tiež používaná fischer ZYKON kotva FZA. „Naše upevňovacie riešenia v oblasti chemického kotvenia a ocele presvedčili klienta, pretože spĺňajú vysoké požiadavky na bezpečné kotvové body ťažkých bremien v betóne,“ zdôrazňuje Andreas Giesinger, generálny riaditeľ fischer Čína. „Vďaka tomu sú vhodné pre projekt, ktorý si vyžaduje najvyššie konštrukčné štandardy a normy dimenzovania.“ Výhody spočívajú v tom, že výrobky sa môžu bezpečne používať v extrémnych podmienkach, ako sú vodou zaplavené vývrty a seizmické aplikácie. Poskytujú vysokú koróznu a požiarnu bezpečnosť, ako aj ďalšie výhody.
Napríklad vysokopevnostná malta na báze epoxidovej živice FIS EM Plus 390 S pre dodatočne vlepované výstuže a vysoké zaťaženie v betóne je ideálna pre náročné morské prostredie, kde je konštrukcia vystavená vysokej vlhkosti, vysokým teplotám a možnej korózii spôsobenej slanou morskou hmlou. Aby sa zachovala jeho funkčnosť v takýchto prostrediach, bola injektážna malta dôkladne testovaná. Malta FIS EM Plus 390 S tak preukázala svoju odolnosť pri všetkých testoch vlhkosti, teploty, starnutia a dlhodobého zaťaženia, ako aj pri testovaní korózie. Posudzovala sa aj dodatočná bezpečnosť. Na základe certifikátov ETA a ICC sa tiež skúmala dlhodobá výkonnosť malty z epoxidovej živice. Po sérii prísnych testov a porovnaniach na mieste, zákazník použil tento produkt aj na sanáciu spojov výstuže garážovej konštrukcie. Na upevnenie spodnej časti fasády vetranej fasády budovy hraničnej kontroly bola použitá kotva FZA.