Echelsbacherov most má rozpätie 140m a už viac ako 90 rokov sa rozprestiera v hlbokej rokline Ammer vo výške až 80 m nad údolím. Most má celkovú dĺžku 182 m a spája obce Bad Bayersoien a Rottenbuch na juhozápade Horného Bavorska. Spolková cesta B 23 vedie aj cez Most Echelsbacher. Casta I. triedy vedie zase z Peitingu k nemecko-rakúskej hranici pri Griesene. Projekt, známy ako "stavebný projekt B23, čiastočná obnova Echelsbacherovho mosta", bol realizovaný v rokoch 2017 až 2021 s cieľom zosilniť konštrukciu a zachovať ju do budúcnosti.
Most bol postavený v roku 1929 stavebným systémom Melan- Spangenberg a s najväčšími mostnými oblúkmi svojho druhu na svete. Táto stavebná metóda bola vyvinutá na veľké rozpätia rakúskym stavebným inžinierom Josephom Melanom (1853 – 1941) a upravená prof. Heinrichom Spangenbergom (1879 – 1936). Pozostáva z voľne stojacieho priehradového oceľového oblúku zhotoveného pred pripevnením vnútorného a vonkajšieho bednenia a vyplnením betónu v segmentoch. Stavebnému projektu "B 23, čiastočnej rekonštrukcií Echelsbachského mosta" už predchádzali štyri predošlé rekonštrukcie.
Počas stavebných prác na čiastočnej rekonštrukcii mosta Echelsbacherv rokoch 2019 až 2021, pravdepodobne najväčší dočasný most v Nemecku umožnil pozdlž B 23 plynulú premávku. Uvedené oblúky boli zachované na hlavnej konštrukcii, zatiaľ čo poškodené oblasti boli odstránené a opravené. Zvyšný starý most bol zbúraný. Okrem existujúcich oblúkov bol postavený nový oblúk s podobným podporným systémom. Na rímsach mostu boli inštalované nové zábradlia. Pozostávajú z filigránskych oceľových plátov, zdanlivo voľne plávajúcich popri konštrukcií. Zábradlia zabraňujú nebezpečenstvu pádu a prelezeniu v súlade s bezpečnostnými požiadavkami.
Pre bezpečné ukotvenie 2,50 m vysokých oceľových zábradlí k mostným rímsam sa inžinieri rozhodli pre upevňovacie riešenie od spoločnosti fischer. Použitý bol vysokovýkonný chemický injektážny systém fischer Highbond pozostávajúci z chemickej malty FIS HB a približne 2500ks špeciálnych nerezových svorníkov FHB II AL M16x160 R. Práce vykonala mníchovská spoločnosť Schallschutz Schröder GmbH. Systém umožňuje bezpečné ukotvenie ťažkých bremien v trhlinovom betóne. Ďalšiu záruku bezpečného upevnenia poskytuje ETA schválenie Option 1 pre trhlinový betón a Švjačiarske schválenie pre šokové namáhanie. Výkon vinylesterovej Highbond malty bez styrénu, v kombinácii so špeciálnymi kotvami Highbond s optimalizovanou geometriou kužeľa, zaručuje vysokú efektivitu upevnenia. Na dosiahnutie bezpečného ukotvenia je potrebný menší počet kotevných bodov a menšie kotevné platne. Kombinácia injektážneho systému - chemickej malty Highbond FIS HB a kotvami Highbond FHB II, je vhodná najmä pre sériovú inštaláciu v exteriéri.
Okrem vysokého výkonu kotiev fischer Highbond bol realizátor spokojný aj s podporou našich technikov v rôznych fázach stavby (projekt, príprava, realizácia).
Podľa BMVI (Spolkové ministerstvo dopravy a digitálnej infraštruktúry) je v súčasnosti vo federálnej cestnej sieti približne 40 000 mostov. Mnohé z nich je potrebné renovovať. Jedným z dôvodov je skutočnosť, že mnohé mosty sú staré. Najmä veľké viadukty boli väčšinou postavené najmenej pred 50 rokmi. Ďalšou príčinou je nárast dopravy, najmä v oblasti ťažkej dopravy. Aby sa zabránilo katastrofám, ako je zrútenie Morandiho mosta v Janove v Taliansku, sú potrebné pravidelné inšpekcie a v prípade potreby renovácie. Stavebné zákroky, ako v tomto článku spomínaný "stavebný projekt B23, čiastočná obnova Echelsbacherovho mosta", významne prispievajú k bezpečnosti ľudí a infraštruktúry.